AnasayfaPortalliAramaÜye ListesiKayıt OlGiriş yapKullanıcı GruplarıSSS

Paylaş | 
 

 O AN!!

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
RocKisPeaCe
Forum Şerifi
Forum Şerifi
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 1496
Location : sokaklarda evcil...(karabük)
Yüzde kaç RockLOG\'luyum :
100 / 100100 / 100

Kayıt tarihi : 03/08/07

MesajKonu: O AN!!   Cuma Kas. 16, 2007 5:58 pm

Haber
ajansları servise koydukları fotoğraflarla birlikte kısaca haberi de
yazarlar. Hindistan’da Virar kentinde çekilen bu fotoğrafın arka
planında çatışma, felaket ya da başka bir sorun yoktu. Oğuz Haksever,
‘o’ anı kavrayabilmek için araştırma da yaptı. Virar kentinde yakın
geçmişte de çok önemli bir olaya rastlamadı. Bir buçuk yaşındaki
Hardhik’in önemsiz sorununun haberiydi bu.Yıkanması için bir kovaya
konmuş, bundan hoşnut olmamış ve ağlamaya başlamıştı. Bu şirin
görüntünün cazibesine kapılıp etrafında toplananların gölgeleri
arasında küçücük korkusu isyanı ve hiddetinin doruğunda yani tam da ‘o’
anda fotoğraflanmıştı. Habere, hatta ‘o’ ana hiç davetli değildi ama
galiba gözlerindeki ışık kalabalığının içine yoksulluk da karışmıştı.
(Reuters / Adeel Halim)[/size]



Afganistan’da
yine kar yağışı var. Başkent Kabil’in ana caddesi de kar altında. Geri
planda işçiler kar küremeye hazırlanıyor. Öndeyse bu figür.
Afganistan’a bugünlerde her kar yağdığında çekilen fotoğrafın alt
yazısında geçen bir yılda yaşanan kuraklığı hatırlatan cümleler yer
alıyor. Kar yağışına rağmen fren telleri kopuk bisikletin keyfini içen
çocuğu gösteren ‘o’ ansa Afgan çocuklarının yaşadığı kuraklığı
anlatıyor. (Associated Press / Rafiq Maqbool)



Muzafferabat
yakınlarında bir çadır okul. Öndeki bilgiyi adeta gözleriyle içiyor.
Kocaman açılmış gözlerin içinde oynaşan ışıksa öğrenmenin bu güzelim
‘o’ anı kutluyor. (Associated Press / Tomas Munita)


“Aman bu iş
çığırından çıkmasın” endişesi ve öfke. Filistin Batı Şeria’da El Halil
kentindeki Yahudi yerleşimcilerle güvenlik güçleri çatışırken
askerlerin bir bölümü Filistinli genç kızı yerleşimcilerden uzak
tutmaya çalışıyor. ‘O’ anda yılların öfkesiyle oraya yayılan çığlık,
askerlerin temsil ettiği güce üstün geliyor. (Associated Press / Oded
Balilty)



Sri
Lanka... Haber, tsunami felaketinden sonra Sri Lanka’da hayatın yavaş
yavaş normale dönüşüyle ilgili. 15 yaşındaki felaketzede Pinsirige
Sunimal, satmak için Colombus yakınlarındaki Kalutara Budist
Tapınağı’na çiçek götürüyor. Açıldıkları yön ve ışığı kucaklayan
çoşkularıyla mavi lotus çiçekleri, ‘o’ anda çocuğun ileriye bakan
umutlu bakışlarına içtenlikle eşlik ediyor. (Associated Press / Gemunu
Amarasinghe)


Ne
dersiniz? Rönesans ustalarının tabloları gibi tanımımıza katılır
mısınız? Işığın başörtüsünün kıvrımlarında dolaşırken ‘o’ anda hüzne
hakkını vererek bıraktığı izlerden yüzdeki ve gözdeki gölgelere,
menevişlere kadar tablo izlenimi veren bir fotoğraf. AP foto muhabiri
Thomas Munita, Pakistan’da, Keşmir’de bu fotoğrafı çekerken deprem
yüzünden evsiz kalan genç kız ateşin başında ısınmaya çalışıyordu.
Öylesine bir saflık ve güzellik anı oluşuyordu ki, yüzündeki is lekesi
bile ‘o’ anda utanıp siniyordu. Aslında ‘o’ anda ışık, yokluğun,
zorluğun, güzelliğin, saflığın, arayışın, sorgulamanın, merakın
tablosunu oluşturmaya çabalıyordu. Tomas Munita da bütün bunların
buluştuğu anı yakalıyordu. (Associated Press / Tomas Munita)





Manila’da
gecekondusu yanan Benedicto Pontillas, çöpler arasında işe yarar bir
şeyler arıyor. Ama başındaki kukuletasıyla ve yanındaki çuvalla ‘o’
anda öteki dünyanın gerçeklerinin Noel Babası oluyor. (Associated Press
/ The Post and Courier, Alan Hawes)


Mısır’ın
başkenti Kahire’de Sudanlı göçmenler, 3 aydır başka bir ülkeye
gönderilmelerini talep ediyordu. Mısır polisi bu topluluğu zorla oradan
çıkarmak istedi. İzdiham oluştu ve çoğu çocuk 20 Sudanlı öldü.
Kalanlarsa tutuklandı. Otobüslere tıkıldı. Bu fotoğraf da o sıralarda
çekildi. Göçmenlerden birinin çığlığı camı zorluyordu. Otübüse
çocuğuyla tıkılan diğeri ise tutuklanmayan birine pencereden oğlunu
teslim etmeye uğraşırken, bir yandan da Mısır polisine laf anlatmaya
çalışıyordu. Eliyle adeta yalvarıyor, öfkesini ise gözlerinin
derinliklerine gömüyordu. (Associated Press / Ben Curtis)


Haiti... O
sırada Birleşmiş Milletler Barış Gücü’ne mensup Brezilyalı askerler
yiyecek dağıtıyordu. Asker her an düşürebilir endişesiyle tedirgin
küçük kıza eşlik ediyordu. Çocuğun gözleri, yiyecekler daha
kucağındayken doymaya başladığını anlatıyordu. Ama ‘o’ anda yiyecek
için sıra bekleyenlerin bakışlarına da dikkat etmek gerekiyordu. İki
dilim ekmek, bir kutu yoğurt ve naylon poşette plastik kaşıkla tuz.
Bunlar küçük kızın hayallerindeki gıdadan daha ağır oluyordu. Üstelik
ötekilerin bakışları iki dilim ekmek ve bir ktu yoğurdu daha da
ağırlaştırıyordu. (Associated Press / Ariana Cubillos)





Zihinsel ve
fiziksel güç kazanmalarını sağlamak.” Güney Kore’de ilkokul öğrencileri
yılın belirli dönemlerinde askeri tesislerde kampa alınıyor. İçlerinden
biri, eğitim sırasında edindiği fiziksel ve zihinsel gücü ispat etmeye
çalışıyor. Sesinin seviyesini tahmin etmeye gerek yok. Yüzü yeterince
bağırıyor... (Associated Press / Ahn Young-joon)


Tsunami
felaketinden bir yıl sonra, Endonezya’nın Banda Aceh bölgesinde bir
felaketzede kampındaki çadırda akşam yemeği. Banda Aceh’te evsiz
kalanlar için yüzlerce ev inşa edildi ama büyük çoğunluk hala çadırda
yaşıyor. ‘O’ anda akşamın soğuk mavisiyle çadırın içindeki sıcak renk,
çarpıcı bir zıtlık oluşturuyor. Sanki geçen bir yılın unutmuşluğunun
sıvandığı gökyüzü ile eve kavuşma bekleyişinin sıcaklığı ‘o’ anda
birbirinden uzak duruyor, bir türlü kaynaşamıyor. (Associated Press /
Ed Wray)



Hindistan’da
Sihler için kutsal sayılan Amritsar kentinde bir dilenci, soğuk hava
nedeniyle bir yardım kuruluşu tarafından dağıtılan sütlü çayı içiyor.
AP foto muhabiri Narinder Nanu, dilenci gözlerini kaldırdığında bu
hayat tarzını seçimin ya da bu hayat tarzına sürüklenmenin bakıştaki
özetini yakalayıveriyor. Bakışta adeta bir son cümle bile var.
“Sağolun, yardımcı oldunuz ama bu geçici bir durum...” (AFP / Narinder
Nanu)


Panik,
korku, dehşet, endişe ve kaygı. Bir terör olayından sonra yaşanan
duyguların fotoğrafıyla başlıyoruz. Hindistan'ın başkenti Yeni Delhi'de
29 Ekim Cumartesi günü meydana gelen bombalı saldırılardan hemen sonra.
Patlamalarda 62 kişi ölmüş, çocuksa hafif yaralanmıştı. O da hastaneye
götürülmüştü. 'O' anda panik eller ve gölgelerin üzerine yerleşmişti.
200 kişinin yaralandığı olayların dehşetini anlatmayı ise çocuğun
gözleri üstlenmişti. Kaygı ve endişe? Onlar da çocuğun sol gözünde
taşmakta olan gözyaşının üzerine ikinci bir ışık taneciği olarak
kendilerine yer bulmuştu. (Associated Press / Manish Swarup)



Bu dünyada
siyahların ya da başka bir deyişle kölelerin kurduğu ilk cumhuriyet
olan, seçimler ve darbeler silsilesiyle bugünlere gelen Haiti’de yine
seçim var. Fotoğraf Port Au Prince’te düzenlenen bir seçim mitinginde
çekildi. Taraftarları, devlet başkanı adaylarından 1988’de darbeyle
ülkeden uzaklaştırılan Eski Cumhurbaşkanı Leslie Manigat’ı karşılıyor.
Öndeki genç, Haiti’ye özgü bir trans halinde adayını destekliyor.
Diğerleri de elleriyle tezahüratın boyutunu takdir ediyor. Her ne kadar
bir coşku ifadesi olsa da, acı çekme izlenimi ağır basıyor. Bu ülkenin
uzak ve yakın tarihini gözönüne aldığımızda ‘o’ anda izlenim, gerçekten
daha fazla akla yatkın duruyor. (Associated Press / Ariana Cubillos)


Keşmir’den
bir fotoğraf. Burası, Muzafferabat yakınlarında felaketzedeler için
kurulan bir kamp. Bir felaketzede kampında çiklet reklamı mı? Hem de
‘o’ anda meseleyi saptıran, önündeki çocukların mahzunluğunu eriten bir
dokuyla... Garhi Dubatta Kampı’nda insanların çiklete ihtiyaçları pek
yok tabii. Ama o reklam fotoğrafının basıldığı plastik brandaya
ihtiyaçları var. Çiklet reklamı, bu çocukların yaşadığı çadırı soğuğa
karşı takviye ediyor. Reklam o kadar sanal ki, gerçekliği üstlendiğini
bir türlü ispat edemiyor. (Associated Press / Tomas Munita)


Gözlerdekiler
de dahil, baktıkça kırmızı ve siyahın birbiriyle çatışıp durduğu bir
fotoğraf. Ama ‘o’ an bundan ibaret değil kuşkusuz. İspanya’nın Kanarya
Adaları’nda 70 kaçak göçmen yakalanmış. İçlerinden ikisi görünüyor.
Kırmızı ve siyah çatışması bir yana, yakalanmış, yoksul ve hayatı doğup
büyüdüğü yerden uzakta arayan umutsuz bir insanın ruh hali. Öfke,
şüphe, korku, arzu ne ararsanız hepsi birden gözeneklerden çıkıp yüzüne
yayılmış ışıkla buluşuyor. (Reuters / Juan Medina)



Irak’tan
bir fotoğraf. Agence France Presse’ten Mauricio Lima’nın elde ettiği
bir ‘o’ an. Bağdat yakınlarındaki Al-Dura Bölgesi’nde geçici
barınaklarına gecenin bir yarısı baskın yapan Amerikan askerleri arama
yaparken evin küçüklerinden birini evin en büyüğü teskin etmeye
çalışıyor. Hareket ettiği için o karanlıkta net çıkmayan yaşlı kadının
gözlerindeki endişe ve hüzün ‘o’ anın her zerresine yayılıyor. Endişe
ve hüzün ‘o’ anda duvarın dokusunda bile kendini gösteriyor. Endişe,
hayalet gibi görünen yaşlı kadının teskin etme arzusunu bile görüntüde
karanlığın içine itiyor. (AFP / Mauricio Lima)


Fransa'da
Paris'in banliyölerinden birinde, o beldede yaşayan Afrikalı göçmen
çocuklar, kendilerini ikna için yanlarına giden belediye başkanını
dinliyor. Düşünceli, mahzun, pek de güvenmeyen ve öfkeyi zaptetmeye
çalışan gözler, ayrı ayrı sessiz yanıtlar gönderiyor. Ve ‘o’ anın
bütününe yansıyan bir durum, çocukların karanlıktan çıkıp gelen
yüzleri, Fransa'nın bu günlere kadar sorunu görmezden gelişini
anlatıyor. (Associated Press / Michel Spingler)


Brezilya'da
çekilen bir fotoğraf. Dört yaşındaki bu küçük kızın mutsuz bakışları
fotoğrafçının objektifine takılıyor. Taisa adındaki bu küçük kızın
ailesi hemen arkasında görülen kömür madeninde çalışıyor, hatta ondan
sadece birkaç yaş büyük olduğu halde madende çalışan çocuklar da var.
Yaşamlarında yoksulluk öyle büyük ki, belki de onu bekleyen gelecek, bu
mutsuz bakışları daha o yaşta yüzüne konduruyor.


National
Geographic fotoğrafçısının, kuraklık ve aşırı sıcakların pençesindeki
bir ülkede, Mali'de çektiği bir ‘o’ an... Kadın denilince ilk akla
gelen yüce duyguyu anımsatıyor bizlere, annelik duygusunu... Bir anne
ve çocukları öğle sıcağında çadırlarında uykuya dalmışlar. Bir kadının
en masum haliyle nasıl şefkatin sembolü olduğunu ve bu şefkat sayesinde
huzur içinde uyuyan çocukları görüyoruz.

[FONT=Comic Sans
Filipinler’den
bir ‘o’ an. Filipinler’de meydana gelen heyelanda yaklaşık 80 kişi
hayatını kaybetti. Fotoğraftakiler, felaket bölgesinde hayatta
kalanlar. Bu ‘o’ ansa, onlar kadar şanslı olmayan yakınlarının cansız
vücutlarına bakarken elde edilmiş.


Fotoğraf,
Çin Halk Cumhuriyeti Silahlı Halk Polisleri Teşkilatı töreninde
çekildi. Hepsi hizadalar ama içlerinden birinin içi geçmiş olsa gerek,
'o' anda yüz ifadesi disiplinini bozuyor.

[size=12]

_________________
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$$
$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$$
$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$$
$$$$_____$$____$$$____$$_____$$$$
$$$$_____$______$______$_____$$$$
$$$$_____$______$______$_____$$$$
$$$$_____$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$_____$___$$___________$$$$$$$
$$$$_____$__$$_______________$$$$
$$$$__________$$_____________$$$$
$$$$___________$$___________$$$$$
$$$$_____________$_________$$$$$$
$$$$$_____________________$$$$$$$
$$$$$$___________________$$$$$$$$
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.rockvelog.com
Misafir
Misafir
avatar


MesajKonu: Geri: O AN!!   Cuma Kas. 16, 2007 6:38 pm

abi yazık la bu adamlara ama en alttaki insanın esnemesi güzelmiş Razz
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
O AN!!
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Serbest Kürsü :: Resimler ve Videolar-
Buraya geçin: